۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: 990049

تقوای سیاسی و ایمانی رمز مجلس انقلابی

دکتر علی سروش، کارشناس مسائل سیاسی

مجلس شورای اسلامی، مظهر وحدت ملی و یکپارچگی و اتفاق همه‌ گروه‌ها و قومیت‌ها و سلایق و عقاید است و نخستین نکته ناظر به جهت‌گیری کلی مجلس است که باید در سمت و سوی هدف‌ها و شعارها و ارزش‌های متعالی اسلامی باشد.

پیامی که روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه مجلس دوازدهم شورای اسلامی خطاب به نمایندگان صادر کردند، نشانه مطالبه عمیق و جدی‌ایشان از مجلس دوازدهم است.

‌ایشان توقع دارند این مجلس بر خلاف دیگر دوره‌های گذشته عزم خود را برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی جامعه قرار دهد؛ چراکه نمایندگان در ادوار گذشته بعضاً درگیر فضاهای حاشیه‌ای می‌شدند و توان خود را صرف درگیری‌ها و دعواهای سیاسی، جناحی و لابی‌گری‌های داخلی می‌کردند و ذهنیت آن‌ها از مسئولیت حوزه انتخابیه خود خارج می‌شد. مجلس بر حسب طبیعت خود دارای رابطه‌ای نزدیک و مهم با دولت است.

تنظیم صحیح این رابطه، یکی از مهم‌ترین کارهای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان باید به‌عنوان ‌امین ملت مطالبات مردمی را پیگیری کنند. مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب در پیام روز گذشته، توجه نمایندگان به شأن و جایگاه خود در مجلس شورای اسلامی است. آن‌ها باید تقوای‌ایمانی و سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند. تنها در این صورت ما به یک مجلس تراز انقلابی خواهیم رسید.

بنابراین رهبرمعظم انقلاب در چندین مرتبه به مسائلی چون تقوای فردی نمایندگان، مراقبت در سبک زندگی، متناسب‌سازی زندگی نمایندگان با عامه مردم به‌صورت سبک اسلامی و ایرانی و از همه مهم‌تر رابطه‌ نمایندگان با توده‌های مردم به‌خصوص قشرهای محروم، اشاره کردند.

سخن آخر آنکه در برخی از حوزه‌های قانون‌گذاری به دلیل به‌روز نبودن قوانین مشکلاتی داشته‌ایم و حتی در بسیاری از موارد مجالس گذشته نتوانستند مسیر ریل‌گذاری کشور را مدیریت و راهبری کنند که نمایندگان این دوره مجلس باید با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب به سبک‌ایده‌آل مجلس شورای اسلامی برسند و سیاست‌های کشور را به‌طور صحیح راهبری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.